Motortuning voor de Panda en 500 zonder turbo noemen we niet echt motortuning, maar verbetering driveability.
Toch is het mogelijk om over het gehele toerenbereik ongeveer 10 Nm te winnen. Dit resulteert dan weer in ongeveer 5 pk winst. Het is niet zo dat de auto veel sneller wordt, maar toch voelt de motor duidelijk alerter aan, net alsof je met een fikse wind in de rug rijdt.
De meeste winst zit ‘m echter in het feit dat de motor vooral bij deellast met een te arm mengsel draait. Dit resulteert in een irritant schokkerig gedrag. Door het mengsel een procentje rijker te zetten loopt de motor veel mooier, en hij gaat er niet eens meer door verbruiken.
Er zijn 2 versies van de Twin Air zonder turbo, namelijk de eerste versie met 65 pk en 95 gr. CO2, en de 2e versie met 60 pk en 88 gr. CO2. In de praktijk blijkt er qua vermogen eigenlijk geen verschil te zijn, en halen ze beiden royaal 60 pk voor de tuning en dik 65 er na.
Deze motortuning noemen we niet echt een motortuning, maar een verbetering driveability. De prijs hiervoor is € 350. Ook hiervoor geldt dat je het mag proberen, en als het niet voldoende bevalt, dan halen we het er weer uit en hoef je niet te betalen.