Vanaf halverwege 2017 bestaat de Fiat Talento.
In basis is het in feite een Renault Trafic of een Opel Vivaro.
Qua motoren bestaan de volgende versies:
motortype | vermogen | prijs | |
1.6 | EcoJet biturbo E6 | 125 pk | € 540 |
EcoJet biturbo E6 | 145 pk | € 480 | |
MultiJet E6 | 95 pk | € 480 | |
MultiJet E6 | 120 pk | € 480 | |
2.0 | EcoJet biturbo E6D Temp | 145 pk | € 540 |
EcoJet biturbo E6D Temp | 170 pk | € 480 |
De 95, 125 en 145 pk versies maken gebruik van de Bosch EDC 17 C84 computer, de 120 pk van de EDC 17 C69 zoals we die ook kennen van o.a. de laatste Alfa Romeo’s.
De nieuwere 2.0 EcoJet motoren maken gebruik van een nieuwer type computer van Bosch, namelijk de zogenaamde MD1CS006.
![]() |
![]() |
![]() |
De 125 en 145 pk zijn mechanisch hetzelfde, het vermogen en de trekkracht worden alleen maar door de software begrensd. De 95 pk en de 120 pk hebben weer allebei een andere turbo.
Een tijdje hadden we de meeste vraag naar de tuning van de biturbo modellen. Deze waren zowel qua computer als motortype nieuw voor ons, dus we hebben er behoorlijk wat tijd in moeten investeren, maar inmiddels hebben we deze volledig uit ontwikkeld.
Hieronder de meetresultaten met de bijbehorende grafiek:
Vanaf modeljaar 2020 zijn de 1.6 EcoJet motoren vervangen door 2.0 liter motoren. Ook deze heten EcoJet en voldoen aan de zogenaamde Euro 6 D Temp emissie norm. Ze zijn er als 145 en 170 pk. Deze zijn ook weer behalve de software volledig identiek aan elkaar, dit betekent dat we de 145 pk versie naar hetzelfde koppel en vermogen kunnen tunen als de 170 pk versie.
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Talento AdBlue problemen
Veel Talento’s krijgen na verloop van tijd problemen met het AdBlue systeem.
Voor meer info mbt dit probleem zie deze link: talento-adblue-problemen