Van de Mito 1.4 MultiAir, al dan niet met TCT automatische versnellingsbak (en natuurlijk ook de vergelijkbare Punto) kunnen we het vermogen ook opschroeven van 135 pk tot maar liefst 185 pk.
Hiervoor monteren we een andere turbo, carbon airintake, andere downpipe en kat vervanger en passen het motormanagement aan.
Met enkel softwarematige tuning komen we uit op een gemiddelde toename van ongeveer 18 pk en 50 Nm, met deze extra aanpassing komen we op een winst van maar liefst 50 pk en 90 Nm, oftewel meer dan 35 % !!
De TCT automaat mag 350 Nm hebben, dus zelfs deze toename van 90 Nm is geen enkel probleem.
De prijs voor deze totale aanpassing is op aanvraag.
Opmerkingen:
- T.o.v. origineel halen we maar liefst meer dan 90 Nm extra. Met de versnellingsbak en/of aandrijfassen hebben we geen problemen.
- Qua vermogen boeken we een winst van ongeveer 50 pk. Dit is meer dan 30 % extra. Het specifieke vermogen komt nu uit op meer dan 130 pk /liter.
- Vanzelfsprekend kan deze aanpassing ook op de handbak gedaan worden.
Ter vergelijk zie je hieronder de grafiek van de aangepaste Mito in vergelijk met de Giulietta 1.4 MultiAir met dezelfde turbo.
Wat opvalt is dat de Mito iets eerder op gang komt en er ook weer iets eerder mee ophoudt. Dit komt door de andere uitlaatnokkenas.
|