Overzicht motoren Fiat (Grande) Punto (Evo):
benzine | 0.9 Twin Air | 85 pk | |
0.9 Twin Air | 100 pk | ||
1.4 | 77 pk | geen turbo | |
1.4 16v | 95 pk | geen turbo | |
1.4 Multi Air | 105 pk | geen tuning, zie opmerkingen | |
1.4 T-Jet | 120 pk | ||
1.4 Multi Air | 135 pk | ||
diesel | 1.3 JTDm ECO | 80 pk | 85gr CO2 |
1.3 JTDm ECO | 85 pk | 88gr CO2 | |
1.3 JTDm ECO | 85 pk | 90gr CO2 | |
1.3 JTDm ECO | 85 pk | 95gr CO2 | |
1.3 JTDm | 70 pk | geen grafiek, vraag info | |
1.3 JTDm | 90 pk | geen grafiek, vraag info | |
1.9 JTDm | 120 pk | ||
1.9 JTDm | 130 pk |
Overzicht motortuning Fiat (Grande) Punto (Evo):
Let op: hier wordt momenteel nog volop aan gewerkt, alleen de link van de 1.3 JTDm en de 0.9 TwinAir werken momenteel.
Overzicht versnellingsbakken Fiat (Grande) Punto (Evo):
max toelaatbaar koppel | |||||
M20 | 200 Nm | 1.3 JTDm 70pk | 1.3 JTDm 90pk | ||
C510.5 | 300 Nm | 1.3 JTDm 85pk | 1.9 JTDm 8v | 1.4 T-Jet 120pk | 1.4 Multi Air 135pk |
C514.6 | 300 Nm | 0.9 Twin Air | 1.4 | 1.4 Multi Air |
Sinds we begin 2012 in Houten een bijeenkomst hadden met de Fiat Grande Punto / Abarth club, en VireoAuto begin 2013 ook Fiat dealer werd kregen we direct te maken met heel veel belangstelling voor het tunen van diverse Fiat modellen.
De eerste en de meeste modellen waar we in eerste instantie direct mee te maken kregen waren de verschillende Punto’s, Grande Punto, Punto Evo en Punto MY 2012. In het begin vooral de 1.3 JTDm en T-Jet motoren, en later ook de Twin air motoren.
Af en toe komen we ook de 70 pk en de 90 pk versie en een versie zonder turbo tegen, maar die zijn duidelijk in de minderheid. We doen ze overigens wel.
Neem zeker ook eens een kijkje op de website van de Grande Punto Club, een bijzonder enthousiaste club liefhebbers. We hebben met hun tevens een leuke (prijs) afspraak.