De Giulietta 2.0 JTDm heeft in basis dezelfde motor als de 159 2.0 JTDm.
Ook wordt gebruik gemaakt van hetzelfde type inspuitcomputer, ook weer dezelfde als van o.a. de 159 1.9 JTDm.
Het zoeken naar de juiste begrenzers in de software stelde dan ook niet heel veel voor.
Er zijn een aantal software versies, en wij gebruiken altijd of de nieuwste software als basis, of we passen de wijzigingen van de nieuwste software toe in de aangepaste software van de tuning.
Verder heeft de Giulietta 2.0 JTDm 170 pk, in tegenstelling tot de 140 pk versie geen mechanische restrictie in het inlaatspruitstuk, waardoor vooral bij hogere toerentallen de hoeveelheid lucht en daarmee het vermogen hoger is.
Opmerkingen:
- het maximale motorkoppel neemt met meer dan 50 Nm toe. We hebben dit begrensd vanwege mechanische beperkingen. De motor heeft meer in z’n mars, maar de aandrijving mag officieel maar 350 Nm hebben. Uit ervaring blijkt dat we hier 10 % probleemloos bovenop kunnen zetten.
- Bij alle vormen van motortuning programmeren we allerlei begrenzers in, zoals o.a. temperatuurbegrenzers. Bij deze versie houden we zelfs nog rekening met de uitlaatgastemperatuur.
- het maximale motorvermogen (=het vasthouden van de trekkracht) neemt met meer dan 40 pk toe.
- het stationair toerental wordt iets verhoogd waardoor de motor iets mooier ‘rond’ loopt.
- de gaspedaalreactie wordt in de N-stand feller gemaakt, en in de D-stand juist iets minder aggressief, iets minder aan/uit.
- de zwarte lijn in de grafiek is de meting standaard in de D-stand.
- al deze aanpassingen kunnen naar wens op maat worden bijgesteld.