Overzicht motoren Abarth:
500 | 1.4 T-Jet | 135pk |
500 SS | 1.4 T-Jet | 160pk |
500 Tributo Ferrari | 1.4 T-Jet | 180pk |
Grande Punto | 1.4 T-Jet | 155pk |
Grande Punto SS | 1.4 T-Jet | 180pk |
Punto Evo | 1.4 MultiAir | 165pk |
Punto Evo SS | 1.4 MultiAir | 180pk |
Overzicht motortuning Abarth:
Overzicht versnellingsbakken Abarth:
max toelaatbaar koppel
|
||||
C510.5
|
300 Nm
|
500 135pk
|
500 SS / 595 160pk
|
500 Tributo Ferrari 180pk
|
M32/C544
|
320 Nm
|
Grande Punto 155pk
|
Grande Punto SS 180pk
|
|
C635
|
350 Nm
|
Punto Evo 165pk
|
Punto Evo SS 180pk
|
Opmerkingen met betrekking tot tuning Abarth:
- Voor alle modellen Abarth geldt dat de standaard metingen zijn uitgevoerd in sport-stand.
-
Motortuning wordt normaal gesproken zowel in N-stand als in sport-stand geprogrammeerd. Dit doen we zodat je ook in de N-stand gewoon kunt inhalen zonder dat je eerst moet overschakelen naar de sport-stand. Naar wens kan het ook alleen in de sport-stand worden geprogrammeerd.
-
We programmeren motortuning wel altijd zo dat de motor in de sport-stand feller en alerter reageert dan in de N-stand. Ook dit kan naar wens worden bijgesteld.
- Voor de 500 geldt dat de capaciteit van het standaard luchtfilterhuis slechts toereikend is voor maximaal 160 pk. De resultaten van de metingen zijn met aangepast luchtfilterhuis. Deze aanpassing hoort bij de standaard motortuning indien gewenst.
- Voor de 500 zijn ook de waardes van het SS pakket opgenomen. Globaal zitten de SS resultaten midden tussen de standaard en onze waardes.
- De resultaten van de Punto Evo met MultiAir motor zijn zo goed als identiek aan de Alfa Mito QV of Alfa Giulietta met dezelfde motor.
- De resultaten van de Grande Punto T-Jet zijn zo goed als gelijk aan die van de Alfa Mito 155 pk.