500 / 500L

Overzicht motoren Fiat 500 en 500 L:

benzine0.9 Twin Air 60 / 65 pk 
 0.9 Twin Air 80 pk 
 0.9 Twin Air 85 pk 
 0.9 Twin Air105 pk 500 L
 1.2 69 pk geen turbo
 1.4 95 pk 500 L, geen turbo
 1.4100 pk geen turbo
    
 diesel1.3 JTDm 75 pk geen grafiek, vraag info
 1.3 JTDm ECO 85 pk 500 L, 110 gr CO2
 1.3 JTDm ECO 95 pk geen grafiek, vraag info
 1.6 JTDm105 pk geen grafiek, vraag info

Overzicht motortuning Fiat 500 en 500 L:

500 TwinAir 60 / 65 pk
500 TwinAir 60 / 65 pk
500 Twin Air
500 TwinAir 80 / 85 pk
500 1.2 E6
500 1.2
500 TwinAir 105 pk
500 L Twin Air
500 L Twin Air
500 1.3 JTDm
500 (L) 1.3 JTDm
500 L 1.4
500 L 1.4

Overzicht versnellingsbakken Fiat 500:

 max toelaatbaar koppel  
M20200 Nm1.3 JTDm 75pk 
C510.5300 Nm1.3 JTDm 85pk1.3 JTDm 95pk
C514.6300 Nm0.9 Twin Air1.4
M32/C544320 Nm1.6 JTDm 

Sinds we begin 2012 in Houten een bijeenkomst hadden met de Fiat Grande Punto / Abarth club, en VireoAuto begin 2013 ook Fiat dealer werd kregen we direct te maken met heel veel belangstelling voor het tunen van diverse Fiat modellen.

Fiat 500 bank20130326_102817

De eerste en de meeste modellen waar we in eerste instantie direct mee te maken kregen waren de Punto (Grande Punto, Punto Evo en Punto) en de 500. Van de Punto in het begin vooral de 1.3 JTDm motoren, en nu ook de Twin Air motoren, en van de 500 vanaf het begin vooral de Twin Air motoren, en nu ook de 1.3 JTDm en de Twina Air in de 500L.

Af en toe komen we ook de 75  pk versie en een versie zonder turbo tegen, maar die zijn duidelijk in de minderheid. We doen ze overigens wel.