225 pk voor Abarth 500

Voor de Abarth 500 (Euro 5 en 6) bieden we een pakket aan waarmee de auto meer dan 225 pk haalt.

Dit pakket houdt in:

  • grotere turbo en injectoren (Tributo Ferrari)
  • ander inlaat traject, incl. BMC airbox
  • andere sensoren
  • downpipe en katalysator vervanger
  • versterkte koppeling
  • aangepaste software

De prijs van dit totale pakket is op aanvraag, naar keuze kan ook een deel van het pakket toegepast worden.

Let op: deze pagina wordt binnenkort bijgewerkt. Sinds een tijd meten we het vermogen en koppel anders, ook stellen we dit type af op minder turbodruk, namelijk 2650 ipv 2750 mBar. Het koppel komt ongeveer neer op 270 Nm voor 2500 mBar turbodruk, dus 2650 mBar komt dan neer op ongeveer 286 Nm. Deze opmerking is van 02-08-2023 en geldt voor een aantal meer pagina’s.

DSC01179 500 TF 220pk
20150216_111113 20140929_152154
  Tributo Ferrari hardware pakket
  origineel Savali originele sensoren sensoren 3 Bar
omw Nm pk Nm pk Nm pk turbo Nm pk turbo onbegrensd
                       
2000 200 57 200 57 300 85 2230 300 85 2230 2230
2500 263 94 272 97 323 115 2450 357 127 2750 2880
3000 285 122 308 131 322 138 2450 367 157 2750 2850
3500 283 141 310 154 322 160 2450 367 183 2750 2800
4000 287 163 303 172 318 181 2450 364 207 2750 2770
4500 266 170 288 184 313 200 2450 348 223 2650 2700
5000 245 174 270 192 303 216 2450 316 225 2600 2600
5500 221 173 254 199 285 223 2420 285 223 2420 2420
6000 196 167 228 195 228 195 2100 228 195 2100 2100
6500 166 153 188 174 188 174 1900 188 174 1900 1900
image026 image028

Opmerkingen:

  • De eerste 2 kolommen naast die van het toerental en de bijbehorende zwarte lijnen in de grafiek zijn van de standaard Tributo Ferrari.
  • De 4e en de 5e kolom met de bijbehorende blauwe lijnen zijn van de Tributo Ferrari met alleen aangepaste software.
  • De 6e en de 7e kolom en de bijbehorende gele lijnen zijn van het pakket met alleen de aangepaste inlaat en uitlaat. De kolom er naast is van de gemeten turbodruk.
  • De 9e en de 10e kolom en de bijbehorende rode lijnen zijn van het pakket waarbij ook de sensoren en de koppeling vervangen zijn. De kolommen daarnaast zijn van de begrensde en de onbegrensde gemeten turbodruk.
  • T.o.v. origineel halen we maar liefst meer dan 80 Nm extra. Met de versnellingsbak en/of aandrijfassen hebben we geen problemen, wel dient de koppeling dus vervangen te worden voor een sterker exemplaar. Het koppel laten we bewust geleidelijk aan in komen, en ook begrenzen we het koppel in de eerste en tweede versnelling, om zodoende de aandrijfassen heel te houden.
  • Qua vermogen boeken we een winst van ongeveer 60 pk. Dit is maar liefst 33 % extra. Het specifieke vermogen komt nu uit op meer dan 170 pk /liter !!!…
  • In de linker grafiek zien we de 4 koppelkrommes en de 4 vermogenskrommes, in de rechter grafiek de krommes van de turbodruk.
  • In de praktijk begrenzen we de turbodruk op 2750 mBar.
  • Door de capaciteit van de turbo betekent het verhogen van de turbodruk een verhoging van het koppel, maar zien we ook dat vanaf 6000 omw/min er geen winst meer te behalen valt.
  • Ook voor de Euro 6 en de semi automaat kunnen we deze aanpassingen leveren.
  • Normaal gesproken adviseren we niet om octaan 98 te tanken, maar om over de 225 pk te komen voldoet octaan 95 net niet.
  • We begrenzen de trekkracht nog extra op de turbotemperatuur, om zodoende de turbo heel te houden.