Voor de Abarth 500 (Euro 5 en 6) bieden we een pakket aan waarmee de auto meer dan 225 pk haalt.
Dit pakket houdt in:
- grotere turbo en injectoren (Tributo Ferrari)
- ander inlaat traject, incl. BMC airbox
- andere sensoren
- downpipe en katalysator vervanger
- versterkte koppeling
- aangepaste software
De prijs van dit totale pakket is op aanvraag, naar keuze kan ook een deel van het pakket toegepast worden.
Let op: deze pagina wordt binnenkort bijgewerkt. Sinds een tijd meten we het vermogen en koppel anders, ook stellen we dit type af op minder turbodruk, namelijk 2650 ipv 2750 mBar. Het koppel komt ongeveer neer op 270 Nm voor 2500 mBar turbodruk, dus 2650 mBar komt dan neer op ongeveer 286 Nm. Deze opmerking is van 02-08-2023 en geldt voor een aantal meer pagina’s.
Tributo Ferrari hardware | pakket | ||||||||||
origineel | Savali | originele sensoren | sensoren 3 Bar | ||||||||
omw | Nm | pk | Nm | pk | Nm | pk | turbo | Nm | pk | turbo | onbegrensd |
2000 | 200 | 57 | 200 | 57 | 300 | 85 | 2230 | 300 | 85 | 2230 | 2230 |
2500 | 263 | 94 | 272 | 97 | 323 | 115 | 2450 | 357 | 127 | 2750 | 2880 |
3000 | 285 | 122 | 308 | 131 | 322 | 138 | 2450 | 367 | 157 | 2750 | 2850 |
3500 | 283 | 141 | 310 | 154 | 322 | 160 | 2450 | 367 | 183 | 2750 | 2800 |
4000 | 287 | 163 | 303 | 172 | 318 | 181 | 2450 | 364 | 207 | 2750 | 2770 |
4500 | 266 | 170 | 288 | 184 | 313 | 200 | 2450 | 348 | 223 | 2650 | 2700 |
5000 | 245 | 174 | 270 | 192 | 303 | 216 | 2450 | 316 | 225 | 2600 | 2600 |
5500 | 221 | 173 | 254 | 199 | 285 | 223 | 2420 | 285 | 223 | 2420 | 2420 |
6000 | 196 | 167 | 228 | 195 | 228 | 195 | 2100 | 228 | 195 | 2100 | 2100 |
6500 | 166 | 153 | 188 | 174 | 188 | 174 | 1900 | 188 | 174 | 1900 | 1900 |
Opmerkingen:
- De eerste 2 kolommen naast die van het toerental en de bijbehorende zwarte lijnen in de grafiek zijn van de standaard Tributo Ferrari.
- De 4e en de 5e kolom met de bijbehorende blauwe lijnen zijn van de Tributo Ferrari met alleen aangepaste software.
- De 6e en de 7e kolom en de bijbehorende gele lijnen zijn van het pakket met alleen de aangepaste inlaat en uitlaat. De kolom er naast is van de gemeten turbodruk.
- De 9e en de 10e kolom en de bijbehorende rode lijnen zijn van het pakket waarbij ook de sensoren en de koppeling vervangen zijn. De kolommen daarnaast zijn van de begrensde en de onbegrensde gemeten turbodruk.
- T.o.v. origineel halen we maar liefst meer dan 80 Nm extra. Met de versnellingsbak en/of aandrijfassen hebben we geen problemen, wel dient de koppeling dus vervangen te worden voor een sterker exemplaar. Het koppel laten we bewust geleidelijk aan in komen, en ook begrenzen we het koppel in de eerste en tweede versnelling, om zodoende de aandrijfassen heel te houden.
- Qua vermogen boeken we een winst van ongeveer 60 pk. Dit is maar liefst 33 % extra. Het specifieke vermogen komt nu uit op meer dan 170 pk /liter !!!…
- In de linker grafiek zien we de 4 koppelkrommes en de 4 vermogenskrommes, in de rechter grafiek de krommes van de turbodruk.
- In de praktijk begrenzen we de turbodruk op 2750 mBar.
- Door de capaciteit van de turbo betekent het verhogen van de turbodruk een verhoging van het koppel, maar zien we ook dat vanaf 6000 omw/min er geen winst meer te behalen valt.
- Ook voor de Euro 6 en de semi automaat kunnen we deze aanpassingen leveren.
- Normaal gesproken adviseren we niet om octaan 98 te tanken, maar om over de 225 pk te komen voldoet octaan 95 net niet.
- We begrenzen de trekkracht nog extra op de turbotemperatuur, om zodoende de turbo heel te houden.