Punto T-Jet 120 pk

Sinds we begin 2012 in Houten een bijeenkomst hadden met de Fiat Grande Punto / Abarth club, en VireoAuto begin 2013 ook Fiat dealer werd kregen we direct te maken met heel veel belangstelling voor het tunen van diverse Fiat modellen.

De eerste en de meeste modellen waar we in eerste instantie direct mee te maken kregen waren de verschillende Punto’s, Grande Punto, Punto Evo en Punto MY 2012. In het begin vooral de 1.3 JTDm en T-Jet motoren, en later ook de Twin air motoren.

Punto club Punt T-Jet

Hieronder de resultaten van de T-Jet 120 pk.

 Punto 1.4 T-Jet 120pk
standaard Savali
omw/min Nm pk Nm pk
2000 188 53 240 68
2250 192 61 247 79
2500 203 72 254 90
2750 209 82 255 100
3000 209 89 256 109
3250 209 97 256 118
3500 210 105 257 128
3750 208 111 254 135
4000 202 115 249 142
4250 194 117 238 144
4500 185 118 225 144
4750 179 121 213 144
5000 173 123 201 143
5250 169 126 190 142
5500 161 126 181 142
5750 153 125 172 141
6000 142 121 160 137

 

 Punto T-Jet

Opmerkingen met betrekking tot de motortuning van de Punto 1.4 T-Jet 120pk:

  • de 1.4 T-Jet 120 pk motor is voorzien van een kleine turbo, het gevolg hiervan is dat de motor al heel snel heel veel trekkracht heeft, maar ook dat deze al weer heel snel minder wordt. Ook na tuning loopt de trekkracht boven de 4000 omw/min al heel snel terug. De 155 pk T-Jet daarentegen heeft een grotere turbo, daarmee komt de motor minder snel op gang, maar hij gaat wel langer door. Deze 120 pk versie voorzien we vaak van deze grotere turbo. Na tuning gaat de motor dan royaal over de 165 pk. Het vermogen van een getunede 155 pk versie haalt ie net niet vanwege afwijkende nokkenassen.
  • Ook voor dit model hebben we een proefperiode van 2 weken waarin je het gratis mag proberen
  • van deze motor versie hebben we de eerste Mito Savali gebouwd, er zijn op internet heel veel recensies, testverslagen en filmpjes te vinden