Gran Cherokee 3.0 CRD

Tuning Jeep Gran Cherokee 3.0 CRD 190, 250 en 270 pk:

DSC01252 DSC01256

 

Jeep Gran Cherokee 3.0 CRD 190 / 250 / 270 pk
190 pk standaard 250 pk standaard 270 pk standaard Savali
omw/min Nm pk Nm pk Nm pk Nm pk
1500 400 85 400 85 400 85 490 105
1750 423 105 480 119 480 119 590 147
2000 435 124 527 150 528 150 643 183
2250 430 138 538 172 540 173 660 211
2500 420 149 535 190 538 191 660 235
2750 410 160 533 208 536 210 653 255
3000 400 171 522 223 532 227 644 275
3250 380 176 500 231 518 239 622 288
3500 355 177 475 236 498 248 585 291
3750 345 184 450 240 473 252 542 289
4000 324 184 422 240 448 255 506 288
4250 280 169 361 218 402 243 440 266
4500 215 138 245 157 247 158 259 166

 

image125

Opmerkingen met betrekking tot de Jeep Gran Cherokee 3.0 CRD:

  • In bovenstaande grafiek staan de meetresultaten van de Euro 6 motoren, vanaf 2014. Eerdere uitvoeringen kunnen we ook, maar daar hebben we minder mee te maken gehad, aangezien Jeep toen nog niet bij de Fiat groep hoorde, en hebben we dan dus ook niet hier op de site vermeld.
  • Het programmeren van de computer is lastig, aangezien de software gekoppeld is aan de auto. De getunede software dient op basis van de bij de auto behorende software gemaakt te worden. Hiervoor dient de standaard standaard software rechtstreeks van de microprocessor gelezen te worden.
  • Van de Euro 6 is er een 190 pk, 250 pk en 270 pk versie. Hardwarematig zijn ze grotendeels identiek, na tuning zijn de resultaten dan ook nagenoeg gelijk.
  • De 270 pk versie is voorzien AdBlue, een toevoeging om de NOx uitstoot te verminderen.
  • Bij alle versies halen we wat betreft vermogen standaard de fabrieksopgave bijna, bij tuning stellen we ze allemaal af op ongeveer 290 pk. Voor de 190 pk versie betekent dit een winst van ongeveer 100 pk, voor de 250 pk een winst van 40 pk en voor de 270 pk ongeveer 20 pk.
  • Wat betreft trekkracht halen we een winst van 230 Nm voor de 190 pk versie en 120 Nm voor de 250 en 270 pk versie. Dit resulteert in ongeveer 660 Nm voor alle versies. Meer is mogelijk, de transmissie mag zelfs 700 Nm hebben, maar een zo lang mogelijk zo vlak mogelijke koppelkromme rijdt gewoon het fijnst.
  • We passen de gaspedaalreactie enigzins aan, waardoor de motor alerter voelt.
  • We programmeren begrenzers in voor water-, inlaatlucht en uitlaatgastemperatuur.
  • Alle aanpassing kunnen naar wens op maat worden bijgesteld
  • De prijs voor deze tuning bedraagt € 580 incl Btw en ook hiervoor geldt een proefperiode van 2 weken.