Giulietta 2.0 JTDm 170 pk

De Giulietta 2.0 JTDm heeft in basis dezelfde motor als de 159 2.0 JTDm.
Ook wordt gebruik gemaakt van hetzelfde type inspuitcomputer, ook weer dezelfde als van o.a. de 159 1.9 JTDm.
Het zoeken naar de juiste begrenzers in de software stelde dan ook niet heel veel voor.
Er zijn een aantal software versies, en wij gebruiken altijd of de nieuwste software als basis, of we passen de wijzigingen van de nieuwste software toe in de aangepaste software van de tuning.
Verder heeft de Giulietta 2.0 JTDm 170 pk, in tegenstelling tot de 140 pk versie geen mechanische restrictie in het inlaatspruitstuk, waardoor vooral bij hogere toerentallen de hoeveelheid lucht en daarmee het vermogen hoger is.

Giulietta 2.0 JTDm 16v 170 pk
standaard Savali
omw/min Nm pk Nm pk
1500 273 58 345 74
1750 316 79 377 94
2000 338 96 394 112
2250 337 108 394 126
2500 340 121 393 140
2750 331 129 392 153
3000 326 139 390 166
3250 310 143 388 179
3500 305 152 385 192
3750 299 159 375 200
4000 278 158 352 200
4250 244 148 312 189
4500 220 141 259 166
image029

Opmerkingen:

  • het maximale motorkoppel neemt met meer dan 50 Nm toe. We hebben dit begrensd vanwege mechanische beperkingen. De motor heeft meer in z’n mars, maar de aandrijving mag officieel maar 350 Nm hebben. Uit ervaring blijkt dat we hier 10 % probleemloos bovenop kunnen zetten.
  • Bij alle vormen van motortuning programmeren we allerlei begrenzers in, zoals o.a. temperatuurbegrenzers. Bij deze versie houden we zelfs nog rekening met de uitlaatgastemperatuur.
  • het maximale motorvermogen (=het vasthouden van de trekkracht) neemt met meer dan 40 pk toe.
  • het stationair toerental wordt iets verhoogd waardoor de motor iets mooier ‘rond’ loopt.
  • de gaspedaalreactie wordt in de N-stand feller gemaakt, en in de D-stand juist iets minder aggressief, iets minder aan/uit.
  • de zwarte lijn in de grafiek is de meting standaard in de D-stand.
  • al deze aanpassingen kunnen naar wens op maat worden bijgesteld.