Geschiedenis

De basis voor RV Corse is gelegd toen ik werkzaam was als Technisch Specialist bij Alfa Romeo Nederland, een van de toenmalige Kroymans auto importeurs.

In die functie was ik verantwoordelijk voor de technische ondersteuning van de werkplaatsen van de dealers, voor de afleveringen en het after-sales traject van de Alfa 8C Competizione , maar ook voor de pers-auto’s.

Om de pers-auto’s er in de bladen goed uit te laten komen, en eventuele vergelijk testen te laten winnen, ben ik me al heel snel gaan verdiepen in het verbeteren van het motormangement. Dit resulteerde in auto’s die beter en sneller reden dan standaard!

Doordat bij het merk Alfa Romeo er van oudsher veel belangstelling is voor tuning, en veel berijders hun auto willen laten tunen, besloten we om als importeur dit zelf aan te gaan bieden op nieuwe auto’s, vanzelfsprekend in verantwoorde vorm, en met behoud van garantie.

rv

Toen de Mito uit kwam besloten we om een speciale getunede versie uit te brengen, genaamd de Mito RV, of RV Veloce, met zelf ontwikkelde uiterlijke aanpassingen, en door software en hardware aanpassingen tot 180 pk getunede motor. Van deze auto hebben 2 versies op de AutoRAI van 2009 gestaan!

Helaas ging kort daarna de holding van Kroymans failliet, en ging Alfa Romeo Nederland daarin mee. Er zijn uiteindelijk alleen deze 2 RV versies gemaakt, en verder geen enkele importeur getunede Alfa Romeo verkocht, jammer !

Direct daarna kwam ik in dienst bij VireoAuto, waar ik wederom de werkplaatsen ging ondersteunen, maar waar ik ook verantwoordelijk werd voor het weer op de kaart zetten van de naam SAVALI, de oude autosport naam van Alfa Romeo dealer Sam van Lingen. Gebruik makend van de kennis die ik bij de Mito RV had opgedaan, hebben we de Mito SAVALI uitgebracht. Deze auto heeft in alle autobladen gestaan, waar er heel positief over geschreven is.

Daarmee is het balletje gaan rollen, en na de ontwikkeling van de motortuning van de MultiAir motoren, en de combinatie hiervan met het nieuwe model Giulietta, hebben we ook een Giulietta SAVALI uitgebracht.

Sindsdien zijn de aantallen motortuning dusdanig dat SAVALI weer volledig op de kaart staat.

Inmiddels werd ik steeds meer benaderd om me te verdiepen in andere merken, maar ook in andere toepassingen, zoals tuning van boten en de ontwikkeling van het motormanagement van een nieuw type motor met een centrale verbrandingsruimte en 2 zuigers die om de beurt op en neer gaan.

Daarom werk ik vanaf augustus 2011 niet alleen meer voor SAVALI tuning, maar is in eerste instantie RV Tuning opgericht, dat per december door de inzet van Mattia Mariani van Autoedizione.nl gewijzigd is in RV Corse, een bedrijf dat zich vooral bezig houdt met motormanagement projecten.

Hierbij moet je dus denken aan:

  • ontwikkelen en uitvoeren motortuning op maat
  • ondersteunen andere tuners met apparatuur, software en files
  • ontwikkelen en aanpassen motormanagement voor andere toepassingen

Komende tijd zal ik van deze ontwikkelingen uitgebreid updates op deze website plaatsen. Mocht je ondertussen vragen hebben over b.v. een auto waar niets over vermeld staat, laat het dan weten, en dan kunnen we kijken wat we daarvoor kunnen ontwikkelen.