500 / 500L

Overzicht motoren Fiat 500 en 500 L:

benzine 0.9 Twin Air  60 / 65 pk
0.9 Twin Air  80 pk
0.9 Twin Air  85 pk
0.9 Twin Air 105 pk  500 L
1.2  69 pk  geen turbo
1.4  95 pk  500 L, geen turbo
1.4 100 pk  geen turbo
 diesel 1.3 JTDm  75 pk  geen grafiek, vraag info
1.3 JTDm ECO  85 pk  500 L, 110 gr CO2
1.3 JTDm ECO  95 pk  geen grafiek, vraag info
1.6 JTDm 105 pk  geen grafiek, vraag info

 

Overzicht motortuning Fiat 500 en 500 L:

klik op de foto voor resultaten van de tuning

Overzicht versnellingsbakken Fiat 500:

max toelaatbaar koppel
M20 200 Nm 1.3 JTDm 75pk
C510.5 300 Nm 1.3 JTDm 85pk 1.3 JTDm 95pk
C514.6 300 Nm 0.9 Twin Air 1.4
M32/C544 320 Nm 1.6 JTDm

 

Sinds we begin 2012 in Houten een bijeenkomst hadden met de Fiat Grande Punto / Abarth club, en VireoAuto begin 2013 ook Fiat dealer werd kregen we direct te maken met heel veel belangstelling voor het tunen van diverse Fiat modellen.

Fiat 500 bank 20130326_102817

De eerste en de meeste modellen waar we in eerste instantie direct mee te maken kregen waren de Punto (Grande Punto, Punto Evo en Punto) en de 500. Van de Punto in het begin vooral de 1.3 JTDm motoren, en nu ook de Twin Air motoren, en van de 500 vanaf het begin vooral de Twin Air motoren, en nu ook de 1.3 JTDm en de Twina Air in de 500L.

Af en toe komen we ook de 75  pk versie en een versie zonder turbo tegen, maar die zijn duidelijk in de minderheid. We doen ze overigens wel.